Header Ads

Header ADS

রেমিটেন্স

Image result for bkash mobile recharge
বিদেশে বসবাসরত প্রবাসী বাংলাদেশীরা খুব সহজে এবং সুবিধাজনক পদ্ধতিতে অনুমোদিত এবং তালিকাভুক্ত ফরেইন ব্যাংক, মানি ট্রান্সফার অর্গানাইজেশন(এমটিও) এবং মানি এক্সচেইঞ্জ হাউজগুলোর মাধ্যমে বাংলাদেশে প্রিয়জনের বিকাশ একাউন্টে টাকা পাঠাতে পারবেন।
বিদেশ থেকে বাংলাদেশে বিকাশ একাউন্টে টাকা পাঠাতে  
  1. অনুমোদিত এবং পার্টনার ব্যাংক ব্রাঞ্চ/মানি এক্সচেইঞ্জ/এমটিও এজেন্ট-এর কাছে যান
  2. বিকাশ একাউন্ট নাম্বার এবং পুরো নাম প্রদান করুন (বিকাশ একাউন্ট খোলার সময় উল্লিখিত)
  3. প্রয়োজনীয় টাকা প্রদান করুন এবং ব্যাংক/মানি এক্সচেইঞ্জ/এমটিও এজেন্ট-কে কাজটি শুরু এবং সম্পন্ন করতে অনুরোধ করুন
ব্যাংক/এক্সচেইজ হাউজ/এমটিও এজেন্ট বিদেশ থেকে টাকা পাঠানোর সময় নিম্নলখিত বিষয়গুলো নিশ্চিত করে থাকেনঃ
  1. প্রাপকের একটি রেজিস্টার্ড এবং বৈধ বিকাশ একাউন্ট রয়েছে
  2. প্রাপকের বিকাশ একাউন্ট নাম্বার এবং পুরো নাম সঠিকভাবে প্রদান করা হয়েছে
  3. পাঠানো রেমিটেন্স (বাংলাদেশী টাকায়) সীমা অতিক্রম করছে না*
তালিকাভুক্ত মানি এক্সচেইঞ্জ/ব্যাংক ব্র্যাঞ্চসমূহ এবং যেসব দেশ থেকে রেমিট্যান্স বা টাকা পাঠানো যাবেঃ
বিশ্বব্যাপী
  1. ওয়েস্টার্ন ইউনিয়ন
  2. ট্রান্সফাস্ট
মধ্যপ্রাচ্য
  1. ইউ এ ই এক্সচেঞ্জ
  2. ইনডেক্স
ইউরোপ
  1. এনইসি মানি
মালয়শিয়া
  1. মার্চেন্ট্রেড
  2. ভ্যাল ইউ
  3. ট্র্যাংলো
বাংলাদেশে ব্যাংক পার্টনারসমূহঃ
  1. ব্র্যাক ব্যাংক লিমিটেড
  2. মিউচ্যুয়াল ট্রাস্ট ব্যাংক লিমিটেড
  3. ব্যাংক এশিয়া
ওয়েস্টার্ন ইউনিয়ন
বাংলাদেশের মানুষকে সবচেয়ে সহজ উপায়ে ইন্টারন্যাশনাল রেমিটেন্স গ্রহণের সুবিধা দিতে ওয়েস্টার্ন ইউনিয়ন, মাস্টারকার্র্ড ও বিকাশ যৌথভাবে যুগান্তকারী রেমিটেন্স সেবা চালু করেছে। এখন বিদেশ থেকে ওয়েস্টার্ন ইউনিয়ন-এর মাধ্যমে পাঠানো টাকা বিকাশ ব্যবহারকারীরা ঘরে বসেই, দিন-রাত ২৪ ঘণ্টা, সপ্তাহে ৭ দিন সুবিধা মতো নিজের বিকাশ একাউন্টে গ্রহণ করতে পারবেন। মাস্টারকার্র্ড এর সুরক্ষিত নেটওয়ার্কের মাধ্যমে টাকা আসার ফলে নতুন এই সেবাটি অত্যন্ত নিরাপদ। বিশ্বের ২০০ টিরও বেশি দেশ থেকে প্রবাসীরা বাংলাদেশে থাকা প্রিয়জনদের কাছে সহজেই টাকা পাঠাতে পারবেন। অ্যাক্টিভ বিকাশ একাউন্ট থেকে যে কেউ রেমিটেন্স সেবাটি নিতে পারবেন।
নিজের বিকাশ একাউন্ট-এ রেমিটেন্স গ্রহণ করতে নিচের ধাপগুলো অনুসরণ করুন:    
  • বিকাশ মোবাইল মেন্যুর জন্য *247# ডায়াল করুন
  • 5 টাইপ করে Remittance সিলেক্ট করুন
  • 1 টাইপ করে Western Union সিলেক্ট করুন
  • ১০ সংখ্যার MTCN নাম্বারটি দিন(রেমিটেন্স প্রেরকের কাছ থেকে ১০ সংখ্যার MTCN নাম্বারটি জেনে নিন)
  • টাকার পরিমাণ দিন(রেমিটেন্স প্রেরকের কাছ থেকে টাকার পরিমাণ জেনে নিন)
  • আপনার মোবাইল মেন্যু পিন(PIN)নাম্বারটি দিন
  • অনুগ্রহপূর্বক আপনার কনফারমেশন এসএমএস-এর জন্য অপেক্ষা করুন
  • আপনার বিকাশ একাউন্টে টাকা জমা হওয়ার কনফারমেশন এসএমএস পাবেন
  • বর্তমানে গ্রামীণফোন, বাংলালিংক, রবি, টেলিটক ও এয়ারটেল নম্বরের বিকাশ একাউন্ট ব্যবহারকারীরা রেমিটেন্স সেবা গ্রহণ করতে পারবেন।
Terms & Conditions:
WESTERN UNION® MONEY TRANSFERSM SERVICE IS PROVIDED ON THE FOLLOWING TERMS AND CONDITIONS

Western Union® Money TransferSM transactions can be sent and picked up at most Western Union® Agent locations worldwide. Customers may call the number listed below for the address and hours of nearby locations. Some locations are open 24 hours.

Regular money transfers are usually available within minutes for pick up by the receiver, subject to the opening hours of the receiving Western Union Agent (“Agent”) location. The Next Day/2 Day and account-based money transfer services are available upon request to limited countries. The money sent using the Next Day/2 Day money transfer service will be available for collection within 24 and 48 hours respectively. Account-based transfers generally take up to 5 business days, though transfers to mobile wallets are often available within minutes. Exceeding amount limitations, regulatory restrictions or other restrictions in certain countries may delay the transaction. Western Union does not act as the agent or representative of any bank for any purpose and does not accept deposits on behalf of any bank.  Call the number below for details.

Money transfers will normally be paid in cash, but some Agents may pay by cheque or a combination of cash and cheque or may offer or the receiver may choose other ways to receive funds and some money transfers may be paid to accounts. All cash payments are subject to availability, receivers showing documentary evidence of their identity and providing all details about the money transfer required by Western Union, including sender’s and receiver’s names, country of origin, approximate sum, MTCN and any other conditions or requirements applicable at the Agent location.  The sender authorizes Western Union to honor the receiver’s choice of method to receive funds even if it differs from the sender’s. Cash money transfers shall be paid to the person that Agents deem entitled to receive the transaction after verification of identity often through examination of identification documents.  Such payment can be made even when the form filled out by the receiver contains minor errors. Neither Western Union nor its Agents carry out a comparison of the “To Send Money” form against the “To Receive Money” form to verify the address given for the receiver. In some destinations the receiver may be required to provide identification, a test question answer or both to receive funds in cash. Test questions are not an additional security feature and cannot be used to time or delay the payment of a transaction and are prohibited in certain countries.

Applicable law prohibits money transmitters from doing business with certain individuals and countries. Western Union is required to screen all transactions against lists of names provided by the governments of the countries in which we do business, including the US Treasury Department’s Office of Foreign Assets Control (OFAC) and the European Union. If a potential match is identified, Western Union researches the transaction to determine if the name matched is the individual on the relevant list. On occasion, customers are required to provide additional identification or information, delaying transactions. This is a legal requirement for all transactions processed by Western Union (inclusive of transfers that originate and terminate outside of the US).

TRANSFER FEES - Written information explaining how Western Union charges the sender for making a money transfer will either be displayed prominently at the Agent location or shown to the sender prior to completion of the payment order. Unless applicable law in the destination country requires otherwise, the sender will bear all fees for the money transfer. In certain cases, payment of a money transfer may be subject to local taxes and service charges.

FOREIGN EXCHANGE - Money transfer payments will normally be made in the currency of the destination country (in some countries payment is available only in U.S. dollars or other alternate currency). In addition to the transfer fee applicable to each transfer and if the currency which the sender presents to an Agent is not the currency to be received by the receiver, all currency is converted at Western Union’s then current rate of exchange. The currency will be converted at the time of transfer and the receiver will receive the foreign currency amount shown on the transaction form. In a few countries local regulations require the currency to be converted at the time the receiver is paid, in which case the exchange rate and any amounts shown on the transaction form may be subject to exchange rate fluctuations between the time of transfer and the time the receiver collects the funds. Western Union calculates its rate of exchange based on commercially available interbank rates plus a margin. Most rates of exchange are adjusted several times daily in line with the relevant closing rate of global financial markets. The exchange rate applied may be less favourable than some publicly reported commercial exchange rates used in transactions between banks and other financial institutions. Any difference between the currency exchange rate offered to customers and the currency exchange rate received by Western Union will be kept by Western Union (and, in some instances, its Agents) in addition to the transfer fees. Additional information about exchange rates for specific destination countries can be obtained by calling the number below or on our website at www.westernunion.com.

Sending and receiving in countries that provide payment in multiple currencies: Senders must select the currency of payment at the time the send money transaction is made. The transfer fee and the money Western Union (or its Agents, mobile phone or account provider) makes when it changes the funds into foreign currency may vary based upon the payment currency selected. In some countries it is possible to decide to receive:
Address:
Shadhinata Tower, Bir Sreshtha Shaheed Jahangir Gate 546, Dhaka Cantonment, Dhaka-1206, Bangladesh,
Registration number:
C82849
Agent call centre number and opening hours.
Helpline:
16247 (from any local mobile & BTCL number)
Email :
Opening hours:
24 hours
Copyright 2011-2015 WESTERN UNION HOLDINGS, INC. All Rights Reserved. Revised August 2015

No comments

Theme images by chuwy. Powered by Blogger.